دانشجویان این دانشگاه همواره نقش بسیار فعالی در تجمعات و راهپیماییهای دولتی داشته اند.
۱۳۸۸/۱۰/۰۹
دانشجویان این دانشگاه همواره نقش بسیار فعالی در تجمعات و راهپیماییهای دولتی داشته اند.
۱۳۸۸/۰۹/۲۹
حسینعلی منتظری پیرمرد سبزاندایش دیگر در بین ما نیست. همه در سوگش عزاداریم اما قدرت سبزها در این است که همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند. حال، سوگوارهی این بزرگمرد را به روز عزای حکومت دیکتاتوری تبدیل خواهیم کرد. همین.
۱۳۸۸/۰۹/۲۵
از زمين آه و فغان را زيب گردون مي كنند
گاه عريان گشته با زنجير ميكوبند پشت
گه كفن پوشيده ، فرق خويش پرخون مي كنند
گه به ياد تشنه كامان زمين كربلا
جويبار ديده را از گريه جيحون مي كنند
و ز دروغ كهنه ي « يا لیتنا كنّا معك»
شاه دين را كوك و زينب را جگرخون مي كنند
خادم شمر كنوني گشته، وانگه ناله ها
با دو صد لعنت ز دست شمر ملعون مي كنند
بر “يزيد” زنده ميگويند هر دم، صد مجيز
پس شماتت بر يزيد مرده ی دون مي كنند
پيش ايشان صد عبيدالله سر پا، وين گروه
ناله از دست “عبيدالله مدفون” مي كنند
حق گواه است، ار محمد زنده گردد ورعلي
هر دو را تسليم نوّاب همايون مي كنند
آيد از دروازه ی شمران اگر روزي حسين
شامش از دروازه ی دولاب بيرون مي كنند
حضرت عباس اگر آيد پی يك جرعه آب،
مشك او را در دم دروازه وارون مي كنند
گر علي اصغر بيايد بر در دكانشان
در دو پول آن طفل را يك پول مغبون مي كنند
ور علي اكبر بخواهد ياري از اين كوفيان
روز پنهان گشته، شب بر وي شبيخون مي كنند
لیک اگر زین ناکسان خانم بخواهد ابن سعد
خانم ار پیدا نشد، دعوت ز خاتون میکنند
گر يزيد مقتدر پا بر سر ايشان نهد
خاك پايش را به آب ديده معجون مي كنند
سندی شاهک بر زهادشان پیغمبر است
هی نشسته لعن بر هارون و مامون میکنند
خود اسيرانند در بند جفاي ظالمان
بر اسيران عرب اين نوحه ها چون مي كنند؟
تا خرند اين قوم، رندان خرسواري مي كنند
وين خران در زير ايشان آه و زاری مي كنند
۱۳۸۸/۰۸/۲۰
ویدئوی دوم خبری است که توسط یکی از تلویزیونهای ترکیه منتشر شده است. رجب طیب اردوغان میگوید 18.5 میلیارد دلار پول بادآورده به دست ما رسیده است. سپس تصاویر این دلارها و طلاها و جزئیات دیگر مربوط به این محموله به وضوح از تلویزیون ترکیه نشان داده میشود. مدارک کشف شده از طرف گمرک ترکیه نشان می دهد که صاحب محموله فردی است بنام اسماعیل صفریان نسبی.
حال چند پرسش:
1- این پول که نمی توانسته ثروت شخصی فرد یا افرادی در جمهوری اسلامی باشد، با چه هدفی در کامیون مورد بحث جاسازی شده و از ایران خارج شده بود؟
2- کامیون به کدام مقصد می رفته که در گمرک ترکیه متوقف شده و بار آن باید تحویل چه کسانی، در چه کشوری می شده است؟
با این دو سئوال، بیشترین توجه روی حزب الله لبنان است و این که این پول از طرف جمهوری اسلامی به مقصد لبنان بار زده شده است.
3- آیا هنوز در دروغگو بودن کسی که خود را رییس جمهور ایران میداند تردید دارید؟
۱۳۸۸/۰۸/۱۹
- اسکناسنویسی یکی از بیخطرترین کنشهای اعتراضی است که در میان سبزها رواج یافته است. آن را دست کم نگیرید. اسکناس رسانهای است که دست به دست در میان مردم میچرخد و فریاد شما را در کوچه و بازار جار میزند. پس تا میتوانید اسکناس بنویسید!
- جایی دیدم که دوستان گفته بودند، برای این که هزینهی حذف این پولها برای دولت زیاد باشد، بهتر است روی اسکناسهای درشت بنویسیم. باید گفت که اتفاقاً بر عکس است! زیرا هزینهی کاغذ و چاپ یک اسکناس 500 تومانی با یک اسکناس 5000 تومانی تقریباً یکسان است. بنابراین نسبت هزینهی چاپ اسکناس به ارزش اسمی آن در اسکناسهای ریزتر بیشتر است. به بیان سادهتر، اگر بخواهیم روی مقداری اسکناس جمعاً به ارزش اسمی 5000 تومان شعار بنویسیم، بهتر است به جای نوشتن یک شعار بر روی یک قطعه اسکناس 5000 تومانی، 10 شعار بر روی 10 قطعه اسکناس 500 تومانی بنویسیم. در این حالت هزینهی حذف این اسکناسها از چرخهی پولی کشور به میزان 10 برابر افزایش خواهد یافت.
- دلیل دیگری نیز برای ارجحیت تمرکز بر روی اسکناسهای ریزتر وجود دارد. اسکناسهای ریزتر سرعت گردش بیشتری دارند. یک اسکناس 500 تومانی ممکن است از یک صبح تا غروب میان دهها نفر دست به دست شود. در حالی که اسکناس 5000 تومانی در ته کیف پول یک شهروند بلا استفاده خوابیده است. برای همین است که اسکناسهای ریزتر خیلی زودتر از اسکناسهای درشت کهنه میشوند. البته، منظورم از اسکناس ریز اسکناس 50 یا 100 تومانی نیست. در اثر تورم شدید، این دو اسکناس رفته رفته دارند بلا استفاده میشوند و بانک مرکزی نیز دارد آنها را با سکه جایگزین میکند. نتیجه این که بهتر است اسکناسهای 200 تا 2000 تومانی را مورد عنایت بیشتری قرار دهیم.
- یکی از نقاط قوت جنبش سبز وجود خلاقیت و زیبایی در کارهای آنها است. پس هنگام اسکناسنویسی قدری خلاقیت و هنر نیز به خرج دهیم تا مخاطب بیشتری را به خود جذب کند! البته هنرمند نبودن عذر موجهی برای اسکناسنویس نبودن نیست!
پینوشت: کودتاچیان! حتی اگر به روز باتوم و گاز و گلوله عدهای از ما را از ریختن به خیابان باز دارید، سایهی وحشتناک وجودمان همیشه و از هر طریقی شما را خواهد آزرد. ما بیشماریم و در نهایت پیروزی از آن ماست!
Posted by
نگاشته شد در ساعت
۱۳:۱۲
برچسبها:
اسکناس نویسی
0
دیدگاه
۱۳۸۸/۰۷/۰۷
کامران دانشجو پس از فضاحتی که دیروز در دانشگاه تهران برایش درست شد، امروز با پررویی تمام به دانشگاه شریف رفته است. مراسم سخنرانی او بنا بوده در طبقه دوم کتابخانه ی مرکزی این دانشگاه بر پا شود. بنا بر خبرهای موثق رسیده، دانشجویان هم اکنون در مقابل کتابخانه ی مرکزی در حال دادن شعارهایی چون «پر رو برو گم شو»، «... مرگ بر این دولت مردم فریب»، «مرگ بر روسیه»، «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد» و خواندن سرود «یار دبستانی من» هستند. در لحظهی ارسال این پیام، شعارها همچنان ادامه دارد.
Posted by
نگاشته شد در ساعت
۱۱:۱۰
برچسبها:
دانشگاه صنعتی شریف، کامران دانشجو
0
دیدگاه
۱۳۸۸/۰۶/۲۱
از سویی دیگر، بنگاه دروغ پراکنی فارس در خبری اعلام کرده است که هيئت سه نفره قضايي پس از بررسي ادعاهاي كروبي اعلام کرده اند که «مدارك كروبي كاملا جعلي و با انگيزه سياسي ارائه شده است.» آنان خواستار «برخورد عادلانه و قاطع» با کروبی شده اند.
با گذاشتن این دو خبر در کنار هم، میتوان ظن قوی داشت که مهدی کروبی را دستگیر خواهند کرد.
اگر هنوز به آیندهی کشورمان علاقه مندیم، و تباهی و سیاهی را برای آن نمیخواهیم، در صورت دستگیری هر کدام از سه تن (موسوی، کروبی، خاتمی) باید دست از کار بکشیم و اعتصاب کنیم. من چنین خواهم کرد.
من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد
من اگر برخیزم، تو اگر برخیزی، همه بر میخیزند
۱۳۸۸/۰۶/۱۴
اما فرصت دیگری وجود دارد که میتواند بسیار به نفع جنبش باشد و آن تحریم نماز عید فطر به امامت خ.ر. است. این نماز همیشه با پوششی گسترده به طور مستقیم از رسانهی ضد ملی پخش میشود. تصور کنید تصویر نیمهی خالی صحن مصلی بر روی صفحه ی این رسانه چه بازتابی میتواند داشته باشد!
بحث فقهی:
یکی از شرایط مهم امام در هر نماز جماعتی شرط «عدالت» است. امام جماعت باید عادل باشد. عدالت در زبان فقهی به این معنی است که «فرد گناه کبیره مرتکب نشود و اصرار بر گناه صغیره نداشته باشد». حال پرسش این است که آیا فردی که قرار است نماز عید فطر به امامت او بر پا شود این شرط را دارد؟ در فقه اسلامی گفته میشود که برای پی بردن به عدالت فرد باید به «عرف» رجوع کرد. یعنی باید دید عامهی مردم او را فردی عادل میدانند یا خیر. دروغ، تهمت، غیبت، قتل، آزار مسلمین و مواردی از این قبیل جزو گناهان کبیره محسوب میشوند. اگر فردی تنها یکی از این گناهان را در ملأ عام انجام دهد، به گونهای که افراد زیادی از آن با خبر باشند، آن فرد دیگر عادل نیست، و نماز پشت سر او باطل است.
با توجه به آنچه گفته شد، پیشنهاد میکنم که جنبش سبز رسماً نماز عید فطر به امامت خ.ر. را تحریم کند. همه ی دوستان را به تفکر و ارائه ی نظراتشان در این باره دعوت میکنم. شاید خوب باشد که دربارهی شرایط امام جماعت از برخی مراجع حامی ملت نیز استفتا کنیم و از نظر آنان نیز بهرهمند شویم. از دوستانی که در شبکههای اجتماعی مانند بالاترین و دنباله عضویت دارند، تقاضا میکنم در صورت موافقت، این مطلب را به خوبی بازتاب دهند.
Posted by
نگاشته شد در ساعت
۱۳:۳۸
برچسبها:
تحریم نماز عید فطر
0
دیدگاه
۱۳۸۸/۰۶/۰۸
کارتونی کوتاه اما دیدنی از دوستان جنبش سبز را در هجو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ببینید.
Posted by
نگاشته شد در ساعت
۱۷:۰۶
برچسبها:
صدا و سیما، کلیپ، کارتون، رسانه ملی، رسانه غیر ملی
0
دیدگاه
۱۳۸۸/۰۴/۱۰
در اینجا و آنجا زیاد میبینم که برخی مینویسند و میگویند که نباید بگذاریم شعلهای که روشن شده خاموش شود. باید همچنان در خیابانها باشیم و مردم را نیز به حضور در خیابانها و اعتراض دعوت کنیم. دارند برای 18 تیر برنامه میریزند و «مسیرهای کارشناسیشده» تعیین میکنند که چه کنیم که نتوانند متفرقمان کنند و کتک کمتری بخوریم. به نظر من این دوستان مبارزهی سیاسی را با برفبازیهای کودکانه اشتباه گرفته اند. چند پرسش دارم:
آیا اگر نظام حاکم به زور گلوله و گاز و باتوم و ... مانع از برگزاری تجمعات شود، پیروز میدان است؟ آیا اگر مردم با دیدن وضعیت موجود، و از ترس باتوم و بازداشت و مرگ در خیابانها حاضر نشوند و تجمع نکنند بازی را باخته اند؟ آیا اگر آرامش کامل به ظاهر شهر و کشور باز گردد همه چیز مثل قبل شده است؟
پاسخ مثبت به پرسشهای فوق حاکی از سادهلوحی است؛ و این ساده لوحی را عده ای از هر دو طرف دعوا مرتکب میشوند. برخی از حامیان وضعیت موجود چنین فکر میکنند که اگر اجازه ندهند «نفسکشی» جیک بزند پیروز شده اند. برخی از معترضان نیز باور دارند که اگر مردم به خیابان نریزند و هر روز تظاهرات چند میلیونی رخ ندهد، نظام معترضان را سرکوب کرده و میتواند شاد باشد.
توجه کنیم که آن چه که رخ داده است، بر صفحه ی زمان نوشته شده است و دیگر پاک نمیشود. آن تجمع عظیم انقلاب تا آزادی - که بزرگترین تجمع اعتراضآمیز در تاریخ جمهوری اسلامی لقب گرفت - اتفاق افتاده است. و چیزی که رخ داده است، دیگر رخ داده است و دیگر کاری اش نمیتوان کرد. بنا به اخبار رسمی 19 نفر و بنا به اخبارهای خیر رسمی تا 150نفر در این وقایع کشته شده اند. کسانی که کشته شده اند، کشته شده اند و دیگر کاری اش نمیتوان کرد.
بله، وقایع اخیر همگی در کارنامهی جمهوری اسلامی ثبت شده است و نه با باتوم، نه با صدا و سیما، و نه به هیچ حربهی دیگری نمیتوان آب ریخته را به کوزه بازگرداند.
حال اگر ملت به ظاهر خاموش شوند، خاموشی آنان هرگز مانند خاموشی پیش از خرداد 88 نیست. آنان را به گدازههایی تشبیه میکنم که در زمان آتشفشان کردن راه بر روی آنها بسته شده است. آیا اگر گدازه آتفشان نکند سرد میشود؟ سرد نمیشود. دوباره به اعماق بر میگردد؛ در زیر لایههای زمین جریان مییابد؛ سنگهای بیشتری را ذوب کرده و به خود ملحق میکند؛ بدون سر و صدا آن زیرها کار خود را میکند و باز زمانی دیگر، به بهانه و مناسبتی دیگر، سر بر خواهد آورد.
با این وصف، من نه تنها آرام شدن دوبارهی اوضاع را شکست نمیدانم، بلکه از نظر من این یک پیروزی بزرگ است. به قول کروبی، ما «چیزی بیش از یک دورهی ریاست جمهوری» به دست آوردیم. با جانهایی که دادیم، کتکهایی که خوردیم، و بازداشتهایی که کشیدیم چیزهای زیادی را از دولت حاکمه گرفتیم. حال که پیروزیم، عاقلانه و مدبرانه است که عقب بنشینیم و امیدوارانه و آرام، در اعماق، به گفتن سخنانمان ادامه دهیم. دوباره، هر چند مشکل است، به روند عادی زندگی روزمره برمیگردیم و مانند موریانه، و نه چون تبر، آنچه را که نمیپسندیم، آرام آرام میخوریم و میپوسانیم.
و امیدمان این است که روزی این بنای کج یا راست شود، یا فرو ریزد.